dilluns, 12 de novembre del 2012

Dilluns: 1r dia de la SAE

Aquesta tarda ens hem trobat tots a l'estació de ferrocarrils de Baixador de Vallvidrera per fer un recorregut de 12 km amb una durada estimada de 3 hores des de la mateixa estació fins a Sant Cugat. 
L’objectiu d’aquesta sortida era gaudir d’un espai diferent, poder relacionar-nos més amb els companys/es de la classe en un ambient que no era l’habitual, fomentar el treball en equip i la cooperació en grup i conèixer una altre experiència. 
Un cop estàvem tots reunits a Baixador de Vallvidrera ens vam organitzar en petits grups de 8-10 persones i cada un d'ells tenia uns fulls amb unes indicacions per no perdre’ns i unes preguntes que havíem de contestar durant el recorregut
Aquí us deixo una fotografia d'uns quants grups que ens vam trobar a mig camí en una de les parades.  
A meitat del camí aprofitant les vistes que teníem vam fer unes fotografies i així vam aprofitar per descansar una estona.
I finalment us deixo una fotografia del meu grup just a l'acabar el recorregut en el Pi d'en Xandri:
Com a conclusió, crec que es van complir tots els objectius marcats pel nostre professor d'educació física, en Juanjo. Ha sigut una molt bona experiència i ens hem pogut relacionar amb gent que no coneixíem gaire, fent així un treball en equip i cooperant entre nosaltres.


   

dijous, 8 de novembre del 2012

Llicència Creative Commons


Què és això del Creative Commons?

Doncs Creactive Commons és un espai on es poden compartir treballs d'altres persones en la xarxa gràcies a les opcions de llicència que dona, englobant els drets d'autors. Aquesta organització s'encarrega de difondre i compartir les obres de certs autors per tal que altres persones les puguin utilitzar, però sempre tenint en compte que hem de citar l'autor original de l'obra. 


Aquest espai web ens ofereix les condicions següents:
Reconeixement (Attribution): En qualsevol explotació de l'obra autoritzada per la llicència caldrà reconèixer l'autoria.

 
 No Comercial (Non commercial):
L'explotació de l'obra queda limitada a usos no comercials.


Sense Obres Derivades (No Derivate Works): L'autorització per explotar l'obra no inclou la transformació per crear una obra derivada.


Compartir Igual (Share alike): L'explotació autoritzada inclou la creació d'obres derivades sempre que mantinguin la mateixa llicència en ser divulgades.


Combinant les condicions anterios, l'usuari que utilitza Creative Commons té l'opció de triar entre sis llicències diferents: 

Reconeixement (by): Totalment lliure, sense cap restricció. Ens permet explotar l'obra al complet i fer tot tipus d'accions amb aquesta. 

Reconeixement - NoComercial (by-nc): No permet fer cap ús comercial de l'obra. El que sí que permet és generar obres derivades. 

Reconeixement - NoComercial - CompartirIgual (by-nc-sa): No es permet fer un ús comercial de l'obra original ni tampoc de les seves derivades, que tindran la mateixa llicència que l'original. 

Reconeixement - NoComercial - SenseObraDerivada (by-nc-nd): No es permet l'ús comercial d'aquestes obres ni tampoc generar-ne de derivades. 

Reconeixement - CompartirIgual (by-sa): Es permet l'ús comercial de l'obra i de les seves possibles derivades. La distribució d'aquestes últimes cal que es faci respectant la llicència de l'original. 

Reconeixement - SenseObraDerivada (by-nd): Es permet l'ús comercial de l'obra però no generar-ne de derivades. 

Si voleu fer-vos una llicència aqui us facilito el link:
http://creativecommons.org/choose/

Un altre tema que hem tractat a classe i que per mi era desconegut han sigut les pàgines lliures de música o fotografies entre d'altres:
-> Música: - http://www.jamendo.com/es/
-> Fotografies: - http://www.flickr.com/ 
                           - http://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page

Espero que la informació que us he aportat us hagi servit d'ajuda i la pogueu posar en pràctica quan la necessiteu.


Webs consultades:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Creative_Commons
http://creativecommons.org/

dimecres, 7 de novembre del 2012

Setmana SAE

Ahir a l'aula de seminari vam estar parlant de com estaria distribuida la setmana SAE (Setmana d'Activitats Extraordinàries) i de totes les activitats que realitzarem. La setmana està estructura de la següent manera:
- Dilluns: Conferència: "El paper del mestre i les TAC" i Travessa d'orientació: Baixador de Vallvidrera fins a Sant Cugat.
- Dimarts: Visites al MNAC (Històries en relleu, so i color i dansa de fades i follets).
- Dimecres: Visita d'un espai educatiu o exposició d'interès públic.
- Dijous: Acompanyament amb un estudiant de 3r curs a la seva escola (apradrinament)
- Divendres: Conferència: "El mestre del futur" i Concert per a escoles bressol a càrrec del grup Com Sona?

Amb moltes ganes e il·lusió que arribi la setmana que bé per poder disfrutar d'uns dies diferents amb els companys/es i alhora seguir aprenent .
Fins aviat!

dilluns, 5 de novembre del 2012

El bon comunicador: Josep Cuní


Fa uns dies en Jordi Simón, el nostre professor de GTIC, ens va proposar fer un treball anomenat “El Bon Comunidor”. Aquest consisteix a formar grups de 5 o 6 persones i mitjançant un suport audiovisual treballat a classe, exposar de manera clara i objectiva el motiu per el qual vam decidir que és un bon comunicador
El nostre grup està format per la Judit Esteve, l’Anna España, l’Alex Guerrero, la Laura Ber, la Míriam del Moral i jo, Xenia Ferrer i hem escollit que el nostre bon comunicador sigui en Josep Cuní i Lladuet . És periodista, presentador de TV (actualment presenta el seu propi programa 8 al dia que és on més ens centrarem), també ha treballat en la ràdio i hem cregut que té moltes vies per poder-lo seguir (Facebook, Twitter, Blog, entrevistes..) i poder defensar el nostre treball notablement.

dissabte, 3 de novembre del 2012

El Prezi


El prezi és una aplicació, semblant al Powerpoint, que permet presentar imatges, textos i vídeos d'una manera molt dinàmica i diferent a la resta de programes de presentacions.
Només permet utilitzar un únic full en blanc i no existeixen les transparències. És a dir, tot es fa en un mateix espai infinit. 

Les seves característiques són: 
    - Caràcter on-line.
    - Es pot compartir.
    - Es pot editar i visualitzar en grup, és a dir que pot ser col·laboratiu.
    - Màxim 10 persones.
    - És més dinàmic que el PowerPoint (efectes zoom, imatges girades).
    - No tens diapositives predefinides i pots profunditza en el full.
    - Vas creant les diapositives a mida.
    - No té un ordre preestablert.
    -  Es crea a partir d'un camí.
    - Es poden buscar les imatges directament i els vídeos.
    - Té codi embed.
    - Ens podem descarregar els arxius arxius.
    - Els links no són actius.
    - No podem incloure.


ACTIVITAT A REALITZAR AMB EL PREZI:
Per saber-ne una mica més i familiaritzar-nos amb el prezi he realitzat un sobre la castanyada, és molt senzillet ja que és el primer espero que us agradi!




Webs consultades: 

Les wikis

Les wikis són un lloc web on les pàgines poden ser editades o elaborades per més d'un usuari. La més coneguda a nivell mundial és la "Wikipedia". Els usuaris d'aquesta poden crear, modificar o borrar un text amb molta rapidesa i facilitat, una acció característica. 
Un gran avantatge és que cada usuari que entra i modifica alguna part alhora enriqueix aquella pàgina web.  Actualment és un eina educativa que cada vegada estant fent servir més escoles, ja que al ser una eina fàcil d'utilitzar fa que més persones l'utilitzin a diferència dels sistemes tradicionals que són més difícils perquè els usuaris puguin modificar qualsevol text. 

A continuació us posu l'enllaç on podreu trobar més informació sobre les wikis:

Tot seguit us adjunto un vídeo perquè us faciliti i alhora us aclareixi la creació d'un wiki en un wikispace:




Webs consultades:
http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/10/els-wikis-fonaments-i-relacio-amb.html
http://ca.wikipedia.org/wiki/Wiki

dimarts, 30 d’octubre del 2012

"Desolació" - Joan Alcover

Continuen les recitades dels poemes a les classes de COED, aqui teniu el d'aquesta setmana: 

Jo só l’esqueix d’un arbre, esponerós ahir, 
que als segadors feia ombra a l’hora de la sesta; 
mes branques una a una va rompre la tempesta, 
i el llam fins a la terra ma soca migpartí.

Brots de migrades fulles coronen el bocí
obert i sense entranyes, que de la soca resta;
cremar ha vist ma llenya; com fumerol de festa,
al cel he vist anar-se'n la millor part de mi.

I l'amargor de viure xucle ma rel esclava,
i sent brostar les fulles i sent pujar la saba,
i m'aida a esperar l'hora de caure un sol conhort.

Cada ferida mostra la pèrdua d'una branca;
sens mi, res parlaria de la meitat que em manca;
jo visc sols per a plànyer lo que de mi s'és mort. 

"Desolació" - Joan Alcover

Webs consultades: